Ben jij emotioneel in balans?

Wil je weten of je in balans bent? Doe dan deze test.

De uitslag van de test is slechts een indicatie. Het gaat niet zozeer om de exacte eindscore maar veel meer om je bewust te maken van dingen. Hoe goed ken je jezelf eigenlijk?
(De uitslag verschijnt automatisch zodra je alle vragen hebt beantwoord)

 

Vraag

weinig

soms

regelmatig

vaak

1

Ik heb last van negatieve emoties en/of gedachten

2

Ik voel me onzeker

3

Ik kan dingen moeilijk loslaten

4

Ik ben niet uitgerust 's morgens

5

Ik ervaar spanning in mijn lichaam

6

Ik heb moeite om voor mezelf op te komen

7

Ik heb last van stress

8

Ik voel me onrustig of geïrriteerd

9

Ik heb moeite om me te ontspannen

Score 26 - 36:

vlagroodHet gaat echt niet goed met je. Je bent uit balans. Dit gaat ten koste van je dagelijks functioneren. Mogelijk ga je vaak veel langer door dan goed voor je is. Het is moeilijk voor je om je grenzen aan te geven. Ik raad je zéér aan om beter voor jezelf te gaan zorgen. Wanneer je dit niet doet is de kans groot dat dit ten koste gaat van je gezondheid. Mogelijk is dit ook al het geval. Kans op burn-out verschijnselen liggen op de loer…!

Het volgende zou (zeer) zinvol voor je kunnen zijn. Kijk er gewoon eens naar.

Mogelijkheden:

 

Score 19 - 25:

vlagoranjeHet gaat dus niet heel erg goed met je.
Herken je en luister je wel voldoende naar de signalen in je lichaam?
Kijk eens een jaar vooruit: Hoe gaat het dan met je wanneer je niets verandert?

Gebruik het komende jaar dus om erger te voorkomen. Wat zou je kunnen doen?
Misschien heb je maar een paar hogere scores ‘regelmatig/vaak’. Maar welke impact hebben deze eigenlijk op je algehele welzijn, je dagelijkse functioneren en je (werk)plezier?

Er is een groot verschil tussen lichamelijk ontspannen en mentaal ontspannen. Wat doe jij om te ontspannen of te ont-stressen?
Wanneer je kiest om te ontspannen door te sporten of op een andere manier lichamelijk actief te zijn, dan ontspan je hiermee alleen mentaal/geestelijk. Mensen denken dan vaak dat ‘de batterij’ weer is opgeladen. Niets is minder waar. Wanneer je (diepe) spanning ervaart in je lijf, dan los je dit niet op door te sporten. Daar is iets anders voor nodig.

Het volgende zou (zeer) zinvol voor je kunnen zijn. Kijk er gewoon eens naar.

  • 4-daagseTraining Emotionele Intelligentie
  • 1-daagse TRE-workshop
    TRE is een zelfhulpmethode om spanning en stress te ontladen. Voor betere gezondheid, meer rust, energie en veerkracht. Je emoties bepalen je gedachten, gedrag en gemoedstoestand. Wil je hier meer grip op krijgen en je beter gaan voelen? Deze workshop geeft je inzichten en concrete oplossingen die je zélf snel kunt toepassen.

 

Score 15 - 18:

vlaggroenoranjeJe zit redelijk goed in je vel. Of is dit mogelijk schone schijn?

Zelfs maar 1 of 2 hoge scores kunnen al een grote impact op je hebben.

Blijf dus alert en blijf goed voor jezelf zorgen. Zo maar wat vragen:

  • Op welke punten scoor je ‘regelmatig’ of ‘vaak’?
  • Welke impact heeft deze score op je dagelijks functioneren en welzijn?
  • Wat gaat het je opleveren als je slechts 1-3 aspecten uit de test zou kunnen verbeteren?
  • Ervaar je bijvoorbeeld regelmatig spanning of stress?

Stress is ziekteveroorzaker nummer 1!
Dus preventief aan je vitaliteit werken is heel verstandig.
Dan is TRE een goede manier om energiek en gezond te blijven.

Het volgende zou (zeer) zinvol voor je kunnen zijn. Kijk er gewoon eens naar.

  • 1-daagse TRE-workshop:
    TRE is een zelfhulpmethode om spanning en stress te ontladen. Voor betere gezondheid, meer rust, energie en veerkracht. Je emoties bepalen je gedachten, gedrag en gemoedstoestand. Wil je hier meer grip op krijgen en je beter gaan voelen? Deze workshop geeft je inzichten en concrete oplossingen die je zélf snel kunt toepassen.

Score 9 - 14:

vlaggroenGefeliciteerd. Het gaat goed met je.
Je hoeft niet direct in actie te komen om je meer te ontspannen of beter in je vel zitten.
Maar mogelijk ben je wel geïnteresseerd in nieuwe inzichten, om ook in de toekomst goed voor jezelf te blijven zorgen. Of misschien ken je mensen in je omgeving die je het gunt om beter voor zichzelf te gaan zorgen. In beide gevallen zijn onderstaande 2 workshops een aanrader:

  • 1-daagse TRE-workshop:
    TRE is een zelfhulpmethode om spanning en stress te ontladen. Voor betere gezondheid, meer rust, energie en veerkracht. Je emoties bepalen je gedachten, gedrag en gemoedstoestand. Wil je hier meer grip op krijgen en je beter gaan voelen? Deze workshop geeft je inzichten en concrete oplossingen die je zélf snel kunt toepassen.

Wil je weten hoe anderen naar je kijken?

Laat de test dan ook eens door een ander invullen voor jou.